REKLAMACJE


Kupujący ma obowiązek dochodzić swoich roszczeń u sprzedawcy lub podmiotu nadzorującego bez zbędnej zwłoki po stwierdzeniu nieprawidłowości. Jeżeli dokonują tego w formie pisemnej lub elektronicznej, powinny podać swoje dane kontaktowe, opis wady i ich wymagania dotyczące sposobu rozpatrywania takiej reklamacji.

Kupujący jest zobowiązany powiadomić sprzedawcę o swoich oczekiwaniach przy zgłaszaniu wady, lub zrobić to bez zbędnej zwłoki po zgłoszeniu wady.

Zmiana opcji bez zgody sprzedawcy jest możliwa tylko wtedy, gdy kupujący zażądał naprawy wady, która okaże się nieodwracalna.

Jeżeli kupujący nie określi swojego prawa w przypadku istotnego naruszenia umowy, ma on takie same prawa jak w przypadku nieistotnego naruszenia umowy.

Kupujący jest zobowiązany do udowodnienia zakupu towaru (dowód zakupu). Termin rozpatrywania reklamacji rozpoczyna się w momencie przekazania / dostarczenia towaru sprzedawcy lub wyznaczonemu punktowi naprawy. Podczas transportu towar powinien być zapakowany w odpowiednie opakowanie, aby zapobiec uszkodzeniu; towary powinny być czyste i kompletne.

Sprzedawca jest zobowiązany niezwłocznie podjąć decyzję w sprawie reklamacji, najpóźniej w ciągu trzech dni roboczych, lub zdecydować o opinii eksperta. W tym okresie przekazują nabywcy informacje o konieczności oceny eksperckiej. Sprzedawca zajmie się reklamacją, w tym naprawą usterki, bez zbędnej zwłoki, w ciągu 30 dni od jej złożenia, chyba że sprzedający wyrazi pisemną zgodę na dłuższy okres czasu. Po upływie tego okresu kupujący ma takie same prawa jak te, które dotyczą istotnego naruszenia umowy.

Jeżeli sprzedawca odmówi naprawy wady przedmiotu, kupujący może ubiegać się o rozsądną zniżkę na cenę lub odstąpić od umowy.

Gwarancja  zostaje przedłużona o okres od złożenia reklamacji do jej rozliczenia lub do dnia, w którym kupujący był zobowiązany odebrać przedmiot. W przypadku wymiany towaru lub jego części odpowiedzialność sprzedawcy jest taka sama jak w przypadku sprzedaży nowego towaru lub jego części.

Jeżeli śledzenie postępów w rozpatrywaniu reklamacji nie jest możliwe, sprzedający zobowiązuje się powiadomić kupującego o sposobie rozpatrzenia reklamacji zgodnie z wymaganiami kupującego, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub wiadomości SMS.